Якщо ви заглядаєте на рік наперед – садіть рис. Якщо ви заглядаєте на 10 років уперед – садіть дерево. Якщо ви заглядаєте вперед на все життя – навчіть людину. Китайська мудрість
Сьогодні домінує “ділове”
читання над читанням “для душі”. Дитина не перестає читати – просто її читання
стає іншим, а саме: більш індивідуальним, прагматичним, інформаційним і
поверховим. Соціологічне опитування фіксує, що читання перемістилося у
структурі дозвілля на 4 – 6 місце. На І місці - звернення до масмедіа(теле,
радіо, преси) Знизився соціальний статус книги. Соціологи про дитяче читання
Люблять читати – 43% Не люблять читати – 8% Не читають нічого, крім завдань
вчителя – 10% Читають пізнавальну літературу - 21% Читають тільки розважальну
літературу - 10%
Причини
падіння інтересу до читання Читати було престижно, бо у дітей був “ літературний герой ”. Сьогодні це перервано. Текст без картинок відторгає від
читання (домінує зорова інформація).
Нечитаюча
дитина – це ризик поповнення групи людей з агресивною поведінкою, атрофованою
здатністю до співчуття, зниженою можливістю до соціальної адаптації. Читання –
це не лише проста навичка, це складний вид діяльності, що включає в себе
орієнтування у потоках інформації, сприймання та розуміння змісту тексту, його
осмислення і засвоєння, а також подальше використання прочитаного у
повсякденному житті, навчальній та професійній діяльності для досягнення
власних цілей.
Довести техніку читання до
автоматизму, коли за літерами і словами дитина бачить приховані в них значення
або образи і реагує на них. 2 Розвиток уяви – основа творчості.(на матеріалі
книги: вгадування розвитку подій, висвітлених у книзі, продовжувати написане,
прогнозувати, вдумуватися в багатозначність слова.) Прогнозування ТЧ, ТП на
навчання у середній школі випускника початкової школи V читання V письма Рівень
навчання у основній школі 150 слів 80 знаків ВР 120 слів 60 знаків ДР 90 слів
40 знаків СР
Комментариев нет:
Отправить комментарий