Як поліпшити техніку читання
1.
Щоб досягти успіху вам буде потрібно упевненість в результаті і трохи
терпіння. Попросіть когось із дорослих або друзів контролювати вас.
Налаштуйтеся на те, що протягом місяця вам потрібно буде витрачати приблизно
30-90 хвилин в день на додаткові заняття.
2.
Поліпшити техніку читання допомагають вправи, спрямовані на розвиток
уважності і артикуляції. Всі ці заняття поєднуються із щоденним читанням
вголос. Можна намагатися обійтися тільки читанням, але це дає менший результат,
ніж хотілося б, а займе набагато більше часу.
3.
Візьміть будь-який друкований текст, шрифт виберіть максимально наближений
до шрифту в підручниках (це пов’язано з тим, що для різного віку рекомендований
різний шрифт для читання). Це можуть бути скановані сторінки з книг, газети та
інше. Задайте собі будь-яку літеру. Бажано з гласних, або часто вживаних
приголосних. Перші 3-5 днів викреслюйте з усього тексту цю букву. Далі завдання
поступово ускладнюється. Здається 2, 3, 4-літери (поступово) і для кожної
літери своє завдання, наприклад: «а» закреслити справа наліво, «е» закреслити
зліва на право, «л» обвести кружечком, «і» обвести в трикутник.
4.
Для цього завдання вам буде потрібно помічник. Запам’ятовуйте розташування
предметів. Це може бути спеціально приготовлене ігрове поле 4х4 клітини. На
спеціальне поле викладається до 4 видів різних предметів (гудзиків).
5.
Вчіть скоромовки і намагайтеся повторювати їх якомога частіше протягом дня.
6.
Складіть картки з усіма можливими складами при читанні і начитує їх
протягом 10-15 хвилин. Вимовляйте склади голосно, тихо, пошепки. Це допоможе
поліпшити техніку читання.
7.
10-15 хвилин часу читайте книгу догори ногами, але до і після обов’язково
потрібно читати текст як звичайно. Після читання перевернутої книги, перші
кілька абзаців читаються з підвищеною швидкістю, використовуйте це в класі при
підготовці до перевірки (як правило, завжди дається час на те, щоб
«розім’ятися»).
Проверки сформированности умений и
навыков на конец 3(4) класса показывают, что часть детей не готова к
дальнейшему обучению. Они не пони мают смысла текста, читают медленно, с трудом
понимают и запоминают арифметические задачи, грамматические правила. Ни школу,
ни общество не может удовлетворить современное состояние чтения младших школьников.
«По
оценкам психологов, – отмечает В.Н.Зайцев, – на успеваемость влияют более 200
факторов. Надо сказать, что скорость чтения является самым важным фактором из
числа влияющих на успеваемость.» Если в 3ем классе ученики плохо читают, то в 4омклассе
падает их успеваемость. В 3ем классе 60-70% учащихся,
которые выполняют нормы скорости чтения, в 4омклассе их
количество резко снижается (до 30-40%).Начальные классы теряют 60-70% учеников,
которые в дальнейшем могли бы учиться на достаточный и высокий уровень. Уже в 4омклассе
увеличивается объём информации, а низкая техника чтения не способствует её
усвоению. В 5ом классе многие перестают
выполнять домашние задания и учатся, в лучшем
Если учитель начальных классов хочет,
чтобы все его питомцы хорошо учились в 5омклассе, ему необходимо
добиваться скорости 120-150слов в минуту.
Скорость 120 слов в минуту доступна для
большинства учеников. У быстро читающих детей совершенствуется оперативная
память и устойчивость внимания. От этих двух показателей зависит умственная
работоспособность.
Значительная часть младших школьников
не владеют навыком осознанного чтения. 22% третьеклассников не могут выделять
главное в тексте; 20% учеников 4гокласса не умеют сравнивать; 30%
- только пересказывают текст, не умеют анализировать. Данные исследования были
проведены Институтом педагогики АПН Украины. Проведенные исследования показывают первостепенную
необходимость формировать в начальной школе навыки чтения, которые станут
основой дальнейшего обучения в старших классах и самообразования.
Комментариев нет:
Отправить комментарий