понедельник, 12 ноября 2018 г.

Як поліпшити техніку читання


         Як поліпшити техніку читання

1.   Щоб досягти успіху вам буде потрібно упевненість в результаті і трохи терпіння. Попросіть когось із дорослих або друзів контролювати вас. Налаштуйтеся на те, що протягом місяця вам потрібно буде витрачати приблизно 30-90 хвилин в день на додаткові заняття.

2.   Поліпшити техніку читання допомагають вправи, спрямовані на розвиток уважності і артикуляції. Всі ці заняття поєднуються із щоденним читанням вголос. Можна намагатися обійтися тільки читанням, але це дає менший результат, ніж хотілося б, а займе набагато більше часу.

3.   Візьміть будь-який друкований текст, шрифт виберіть максимально наближений до шрифту в підручниках (це пов’язано з тим, що для різного віку рекомендований різний шрифт для читання). Це можуть бути скановані сторінки з книг, газети та інше. Задайте собі будь-яку літеру. Бажано з гласних, або часто вживаних приголосних. Перші 3-5 днів викреслюйте з усього тексту цю букву. Далі завдання поступово ускладнюється. Здається 2, 3, 4-літери (поступово) і для кожної літери своє завдання, наприклад: «а» закреслити справа наліво, «е» закреслити зліва на право, «л» обвести кружечком, «і» обвести в трикутник.

4.   Для цього завдання вам буде потрібно помічник. Запам’ятовуйте розташування предметів. Це може бути спеціально приготовлене ігрове поле 4х4 клітини. На спеціальне поле викладається до 4 видів різних предметів (гудзиків).

5.   Вчіть скоромовки і намагайтеся повторювати їх якомога частіше протягом дня.

6.   Складіть картки з усіма можливими складами при читанні і начитує їх протягом 10-15 хвилин. Вимовляйте склади голосно, тихо, пошепки. Це допоможе поліпшити техніку читання.

7.   10-15 хвилин часу читайте книгу догори ногами, але до і після обов’язково потрібно читати текст як звичайно. Після читання перевернутої книги, перші кілька абзаців читаються з підвищеною швидкістю, використовуйте це в класі при підготовці до перевірки (як правило, завжди дається час на те, щоб «розім’ятися»).

Проверки сформированности умений и навыков на конец 3(4) класса показывают, что часть детей не готова к дальнейшему обучению. Они не пони мают смысла текста, читают медленно, с трудом понимают и запоминают арифметические задачи, грамматические правила. Ни школу, ни общество не может удовлетворить современное состояние чтения младших школьников.
«По оценкам психологов, – отмечает В.Н.Зайцев, – на успеваемость влияют более 200 факторов. Надо сказать, что скорость чтения является самым важным фактором из числа влияющих на успеваемость.» Если в 3ем классе ученики плохо читают, то в 4омклассе падает их успеваемость. В 3ем классе 60-70% учащихся, которые выполняют нормы скорости чтения, в 4омклассе их количество резко снижается (до 30-40%).Начальные классы теряют 60-70% учеников, которые в дальнейшем могли бы учиться на достаточный и высокий уровень. Уже в 4омклассе увеличивается объём информации, а низкая техника чтения не способствует её усвоению. В 5ом классе многие перестают выполнять домашние задания и учатся, в лучшем 
Если учитель начальных классов хочет, чтобы все его питомцы хорошо учились в 5омклассе, ему необходимо добиваться скорости 120-150слов в минуту.
Скорость 120 слов в минуту доступна для большинства учеников. У быстро читающих детей совершенствуется оперативная память и устойчивость внимания. От этих двух показателей зависит умственная работоспособность.
Значительная часть младших школьников не владеют навыком осознанного чтения. 22% третьеклассников не могут выделять главное в тексте; 20% учеников 4гокласса не умеют сравнивать; 30% - только пересказывают текст, не умеют анализировать. Данные исследования были проведены Институтом педагогики АПН Украины. Проведенные исследования показывают первостепенную необходимость формировать в начальной школе навыки чтения, которые станут основой дальнейшего обучения в старших классах и самообразования.



Комментариев нет:

Отправить комментарий